نحوه صحیح تنظیم شیر فشار شکن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه صحیح تنظیم شیر فشار شکن
نوشته شده در یک شنبه 30 آبان 1400
بازدید : 154
نویسنده : مرجان پارسا

تنظیم صحیح شیر فشار شکن مستقل نسبتاً ساده است. پس از نصب شیر تخلیه در یک مدار، در حالی که درگاه فشار به خط فشار و درگاه مخزن به طور مستقیم به مخزن متصل است، شیر تخلیه را در کمترین میزان فشار ممکن تنظیم کنید. این از یک وضعیت غیرمنتظره در هنگام اعمال نیروی هیدرولیک به مدار با این شیر فشار شکن تازه نصب شده جلوگیری می کند.

پس از نصب مناسب و تنظیم در حداقل تنظیم، برق سیال را روشن کنید. ممکن است سر و صدایی از شیر تسکین دهنده وجود داشته باشد، زیرا هنگامی که در پایین ترین حالت فشار قرار دارد، جریان ممکن است از میان شیر فشار شکن عبور کند. در مرحله بعد، شروع به افزایش تنظیمات شیر ​​فشار شکن کنید و فشار سنج مربوط به مدار این شیر تسکین جدید را کنترل کنید. این روش برای تنظیم شیر تسکین سیستم در مدارهایی با پمپ جابجایی ثابت رایج است.

هنگامی که سیستم شامل یک شیر تخلیه است که در مدار پمپ جبران فشار استفاده می شود، این روش تنظیم کمی پیچیده تر می شود!

همانطور که در بالا توضیح داده شد، شیر فشار شکن را در مدار نصب کنید که درگاه فشار به خط فشار و درگاه مخزن به طور مستقیم به مخزن متصل است. اطمینان حاصل کنید که شیر فشار شکن به کمترین میزان فشار ممکن تنظیم شده است. باز هم، این امر از یک وضعیت غیرمنتظره در هنگام اعمال نیروی هیدرولیک به مدار با این تسکین تازه نصب شده جلوگیری می کند. پس از نصب صحیح، جبران کننده پمپ و شیر تخلیه تازه نصب شده را روی حداقل تنظیمات خود تنظیم کنید. پمپ هیدرولیک را راه اندازی کنید و شروع به چرخاندن شیر تسکین دهنده سیستم به تقریباً حداکثر موقعیت تنظیم کنید. اکنون شروع به تنظیم جبران کننده فشار پمپ روی یک تنظیم حدود 200 PSI بالاتر از تنظیم نهایی فشار سیستم مورد نظر کنید. بعد،شروع به کاهش تنظیمات در شیر تخلیه سیستم کنید تا زمانی که فشار روی گیج فشار شروع به پایین آمدن از تنظیم فشار جبران کننده پمپ کند. اکنون، شیر تسکین سیستم را در موقعیتی که 200 PSI بالاتر از فشار مورد نیاز باقی می ماند، قفل کنید. در آخر، تنظیم جبران کننده فشار پمپ را روی فشار واقعی سیستم که لازم است تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید، شیر فشار شکن سیستم باید حدود 200 PSI بالاتر از تنظیم جبران کننده فشار پمپ تنظیم شود، در غیر این صورت دو تنظیم فشار با یکدیگر مبارزه می کنند. این باعث می شود که سیستم به گونه ای عمل کند که گویی یک سیستم جابجایی ثابت است. صداهای بلند می تواند توسط پمپ ایجاد شود و این شرایط نیز شروع به تولید گرمای بالا در سیال هیدرولیک می کند!

منبع : https://www.qualityhydraulics.com/blog/valves/how-properly-set-relief-valves




:: برچسب‌ها: شیر فشار شکن , شیر ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: